حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۶ فروردین , ۱۴۰۳ 16 رمضان 1445 Monday, 25 March , 2024 ساعت ×
بسط مفهوم جهاد از میرزای شیرازی تا رهبر انقلاب/ وقتی یک رهبر دینی بیشتر از خود تولیدکنندگان برای تولید داخلی هزینه می‌دهند
01 فوریه 2022 - 8:50
شناسه : 3323
بازدید 399
9
فرامتن سخنان اخیر رهبر انقلاب در دیدار با فعالان اقتصادی

در فرامتن سخنان اخیر رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی، کارآفرینان و فعالان اقتصادی نکات قابل توجهی وجود دارد. یک: اگر میرزای شیرازی بزرگ، دهه‌هاست برای فتوای تحریم تنباکو مورد تقدیر و تحسین قرار گرفته از این جهت است که یک مرجع تقلید چگونه شرایط زمانه خود را شناخت و در […]

ارسال توسط : نویسنده : مهدی جهان تیغی منبع : جهان نيوز
پ
پ

در فرامتن سخنان اخیر رهبر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی، کارآفرینان و فعالان اقتصادی نکات قابل توجهی وجود دارد.

یک: اگر میرزای شیرازی بزرگ، دهه‌هاست برای فتوای تحریم تنباکو مورد تقدیر و تحسین قرار گرفته از این جهت است که یک مرجع تقلید چگونه شرایط زمانه خود را شناخت و در مصداق جهاد عالی عمل کرد و همچنین توانست به دشمن غربی یک شکست تاریخی تحمیل کند. در این سالها رهبر انقلاب با اصرار ویژه به نامگذاری سال‌ها به شعارهای اقتصادی و خلق گفتمان‌هایی همچون اقتصاد مقاومتی و ارائه راهبردهای مهم به مسئولین درباره تحریم اقتصادی از رفع تا خنثی سازی، بی شک در جایگاه یک مرجع دینی بسیار ویژه درخشیده اند و در این حوزه کم نظیر عمل کردند. از سوی دیگر وقتی به تصمیمات غلط دولتمردان کم کار دهه نود که علاوه بر آن، تفکرات انحرافی در مواجهه با تحریم‌ها و جنگ اقتصادی نیز داشتند، رجوع کنیم، متوجه می شویم که رهبر انقلاب برای عبور کشور از جنگ اقتصادی در دهه نود با مشقت مضاعفی رو به رو بودند. اما اعتراف چند روز قبل سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نشان می‌دهد که با همه این مشقت‌ها و محدودیت‌های تحمیلی، رهبری، مردم و جامعه فعالان اقتصادی کشور پیروز میدان نبرد فشار حداکثری آمریکا شده‌اند.

دو: بسط مفهوم جهاد از حوزه تبیین سیاسی تا اقتصاد نشان می‌دهد که رهبر انقلاب در حال گسترش گفتمان و قرائتی جامع از مفهوم جهاد در میان مردم و نخبگان هستند که درست در نقطه مقابل طرح راهبردی دشمن علیه ایران شکل گرفته و در واقع به نوعی نسخه به روز شده جهاد برای انقلاب اسلامی جهت مقابله با شرایط جنگ اقتصادی فعلی تا پیروزی کامل در خنثی سازی تحریم‌ها است.

سه: در فرامتن سخنان اخیر رهبر انقلاب مخصوصا در انتقاد به کیفیت ضعیف خودروی داخلی و یا افزایش قیمت لوازم خانگی پس از حمایت مستقیم ایشان، چند نکته مهم وجود دارد. اولین نکته این است که رهبر انقلاب در جایگاه یک مرجع تقلید و رهبر دینی پیشروتر از برخی تولیدکنندگان راهبردی کشور، برای تولید داخلی هزینه دادند و این در حالی بود که برخی از همین تولیدکنندگان حاضر نشدند از خودشان هزینه پرداخت کنند. در همین حال هزینه دادن‌های رهبری نشانه اوج صداقت ایشان در عرصه جنگ اقتصادی برای ایفای نقش جهادی است و همچنین نشان می‌دهد که خودشان در عمل به شعارهای اقتصادی که اعلام می کنند، اول از خود شروع می کنند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.