حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
ایران؛ آماده حضور در مراسم اربعین
01 سپتامبر 2021 - 9:42
شناسه : 2453
بازدید 562
22

حجت‌الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین، ضمن اعلام شعار اربعین سال ۱۴۰۰ با عنوان «الحسین سفینه النجاه»، گفت: بنای ما برای اربعین ۱۴۰۰ همچنان بر رفتن و حضور زائران ایرانی در مراسم پیاده‌روی اربعین است. البته یک طرف مسئله ما هستیم و طرف دوم مسئولان عراقی هستند که تصمیم می‌گیرند. […]

ارسال توسط : منبع : پایگاه خبری الاربعین
پ
پ

حجت‌الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین، ضمن اعلام شعار اربعین سال ۱۴۰۰ با عنوان «الحسین سفینه النجاه»، گفت: بنای ما برای اربعین ۱۴۰۰ همچنان بر رفتن و حضور زائران ایرانی در مراسم پیاده‌روی اربعین است. البته یک طرف مسئله ما هستیم و طرف دوم مسئولان عراقی هستند که تصمیم می‌گیرند. مسئولان ایرانی در این خصوص همچنان در حال رایزنی هستند.

وی در خصوص چرایی انتخاب شعار مشترک برای دو سال پیاده‌روی اربعین، گفت: با توجه به اینکه سال گذشته زائران ایرانی در اربعین حضور نداشتند و اقدامات زیادی نتوانستیم انجام دهیم، تصمیم بر این شد که شعار «الحسین سفینه النجاه»، شعار پیاده‌روی سال جاری نیز باشد.

اگر پروتکل‌ها اجرا شود، مشکلی پیش نمی‌آید
وی با بیان اینکه شعار اربعین از این پس هر دو سال یکبار انتخاب می‌شود تا بتوان کار فرهنگی بیشتری در این زمینه انجام داد، اظهار کرد: ستاد فرهنگی مشترکی با دوستان عراقی داریم و بخشی از برنامه‌ها را باید در عراق اجرا کنیم. حضور زائران ایرانی در اربعین سال جاری چه به صورت گسترده باشد و چه محدود، زمینه‌ها برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در عراق فراهم شده است. عوامل فرهنگی و بخشی از کارگزاران فرهنگی ایران نیز در پیاده‌روی اربعین حاضر بوده و برنامه‌ها را انجام خواهند داد. بخشی از برنامه‌های فرهنگی اربعین نیز مربوط به ایران است و تحت هر شرایطی در ایران انجام خواهد شد.

بنای ما برای اربعین ۱۴۰۰ همچنان بر رفتن است/ مردم عراق منتظرند

رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین در خصوص شرایط عراق از نظر شیوع کرونا، گفت: اوضاع عراق خیلی خوب نیست، البته وخیم هم نیست و اگر پروتکل‌ها اجرا شود مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی در پاسخ به این سؤال که نگرش مردم عراق در خصوص حضور زائران ایرانی در مراسم اربعین چیست؟ گفت: سال گذشته فشار و تمایل مردم عراق موجب شد در آخرین فرصت‌های ممکن امکان حضور تعداد محدودی از زائران ایرانی در پیاده‌روی فراهم شود. امسال تمایل و اشتیاق مردم عراق برای حضور زائران ایرانی حتی بیش از سال گذشته است. البته باید دولت عراق تمهیدات لازم برای حضور زائران ایرانی را فراهم کند.

مردم عراق خواهان حضور زائران ایرانی هستند 
وی ادامه داد: ایرانی‌ها و عراقی‌ها اقدامات مشترکی را همچون ایجاد بنا و برگزاری آئین‌ انجام داده بودند که به تجربه‌های مشترک خوبی منجر شده بود اما این فاصله ایجاد شده می‌تواند این موارد را با مشکل و آسیب مواجه می‌کند؛ به همین دلیل هم موکب‌داران عراقی و هم مردم شهرهای مختلف کربلا، نجف و … خواهان حضور پررنگ مردم ایران در پیاده‌روی اربعین هستند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا امکان عبور زائران سایر کشورها از ایران برای سفر به عراق فراهم خواهد شد؟ گفت: بعید است چنین امکانی فراهم باشد. تاکنون نیز در جلسات ستاد تمایلی برای این کار مطرح نشده و تدارکی نیز برای آن دیده نشده است.

حجت‌الاسلام احمدی اضافه کرد: زائران پاکستانی بیشترین زائران خارجی بودند که از ایران راهی عراق می‌شدند، حال که این امکان فراهم نیست در پاکستان ستادهای مردمی تشکیل شده و برنامه‌های خوبی در شهرهای مختلف برای اربعین برگزار می‌شود. بخش محدودی از مردم پاکستان نیز به صورت هوایی یا از سایر روش‌ها به عراق رفتند اما امکان سفر زمینی از ایران به عراق همچنان فراهم نشده است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.