حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

دوشنبه, ۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 14 شوال 1445 Monday, 22 April , 2024 ساعت ×
اصلاح طلبان در فکر بازگشت به قدرت؛ از یادداشت نویسی تا دورهمی/ خروجی اصلاحات در ذهن مردم چیست؟
29 آگوست 2022 - 8:16
شناسه : 4401
بازدید 361
9
تلاش بیهوده؛

جریان اصلاحات هر گاه سعی می‌کند خودی نشان دهد و به فضای سیاسی کشور باز گردد با افشای یکی از فسادهای این جناح سیاسی بیشتر به محاق می‌رود. جریان اصلاحات که خود به خود به خاطر عملکرد بسیار ضعیفش کنار رفته، درصدد آن است که دگر بار به فضای سیاسی کشور بازگردد؛ جریانی که قصور […]

ارسال توسط : منبع : جهان نيوز
پ
پ

جریان اصلاحات هر گاه سعی می‌کند خودی نشان دهد و به فضای سیاسی کشور باز گردد با افشای یکی از فسادهای این جناح سیاسی بیشتر به محاق می‌رود.

جریان اصلاحات که خود به خود به خاطر عملکرد بسیار ضعیفش کنار رفته، درصدد آن است که دگر بار به فضای سیاسی کشور بازگردد؛ جریانی که قصور مدیریتی و مدیریت بدون عمل را پیشه و سعی کرد با سیاسی بازی و قطبی گرایی ذهن مردم را از این عملکرد ضعیف منحرف کند اما واقعیت این است که افکار عمومی نتیجه عمل را می بینند نه جنجال سازی سیاسی را.

حالا این جریان سعی دارد که اقداماتی جهت بازگشت به حوزه سیاسی انجام دهد. اما در این راستا اقدام قابل توجهی که از سوی این نیروهای سیاسی انجام می پذیرد انتقاد از هر کار دولت و حتی تخریب اقدامات مثبت آن است.

نمونه این موارد کنش های سیاسی «عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب است که این روزها کارشناس آب و هوا تا حوزه اقتصاد و بین الملل و … شده است و از ابر و باد و خورشید و فلک برای توجیه اقدامات این جریان و تخریب دولت استفاده می کند.

در این حوزه شنیده می شود که اصلاح طلبان برای احیای خود محافل و دورهمی های سیاسی برگزار می کنند اما جالب اینجاست که رسانه های این جریان سیاسی جرات انعکاس این میتینگ های سیاسی را به جهت بی اعتنایی جامعه و حتی بدنه جوان این جناح را ندارند و از پوشش خبری آن با این استدلال که پذیرش اجتماعی ندارد، صرف نظر می کنند.

از سوی دیگر عملکرد گذشته این جناح سیاسی که ۸ سال همه امکانات و قوای اجرایی از مجلس و دولت و شورای شهر را در اختیار داشت مانند پتکی سنگین بر سر آن فرود می آید و برخی از این شیرین کاری های سیاسی و اجرایی به افتضاح بزرگی بعد از بررسی ابعاد آن تبدیل می شود. در این راستا ماجرای مدیران اصلاح طلب شرکت فولاد جدیدترین این افتضاحات است.

در همین رابطه عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان می‌کند: پای اصلاح‌طلبان در ماجرای فولاد مبارکه گیر است و نمی توانند از پاسخگویی فرار کنند.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی با اشاره به فضاسازی اصلاح‌طلبان درباره فساد صورت گرفته در شرکت فولاد مبارکه برای فرار از پاسخگویی گفت: پای اصلاح‌طلبان در ماجرای فساد صورت گرفته در شرکت فولاد مبارکه گیر است و نمی‌توانند از پاسخگویی فرار کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: ابتدا که بحث فساد در شرکت فولاد مبارکه مطرح شد، صدای اصلاح‌طلبان در مبارزه با فساد بلند شد اما حالا که اسامی آنها در میان مفسدان منتشر شده بازی «کی بود،کی بود،من نبودم» راه انداخته‌اند.

همچنین عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی گفت: فضاسازهای اصلاح‌طلبان درباره مفاسد شرکت فولاد مبارکه به دلیل آن است که به مفاسد دیگر شرکت‌ها رسیدگی نشود تا مفاسدی که آنها مرتکب شده‌اند برملا نشود.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به فضاسازی اصلاح‌طلبان درباره فساد صورت گرفته در شرکت فولاد مبارکه گفت: اصلاح طلبان با فضا سازی رسانه‌ای به دنبال فرار از پاسخگویی هستند.

وی با بیان اینکه مفاسد اقتصادی فولاد مربوط به دولت قبل است، خاطرنشان کرد: دولت فعلی تمام تلاش خود را به‌کار گرفته تا تبعیض را از بین ببرد و به عنوان نمونه کار بازنگری در حقوق اعضای هیات مدیره شرکت‌های دولتی در دستور کار شورای حقوق و دستمزد قرار گرفته است.

روزنامه سازندگی ارگان رسانه ای حزب کارگزاران در خصوص این فسادها که هر از گاهی رخ عیان می کند، می نویسد: «اگر (استراتژیست های اصلاح طلب) به دنبال احیای سرمایه اجتماعی خود هستند، باید فکری به حال فساد منسوبان و ساختار غیردموکراتیک اصلاحات کنند و نقشه راه خود را برای اصلاح آن به جریان بیندازند. نیاز است که این پلن تا پیش از انتخابات آغاز شود تا دست کم بخشی از بدنه اصلاحات را به بازگشت روز‌های خوب امیدوار سازد. این نقشه راه می‌تواند برای انتخابات شورا‌های شهر باشد.»

شرق دیگر روزنامه اصلاح طلب با قبول این فسادها از قول محمود جامساز کارشناس اقتصادی نوشت: «اقتصاد دولتی در همه جا به علت ویژگی‌هایی که گفته شد، زمینه ایجاد فساد است. پدیده رانتیریسم در اقتصادهای دولتی جزء لاینفک حکمرانی است و به‌همین‌دلیل قادر نیست از بروز و ظهور فساد جلوگیری کند؛ به‌عنوان مثال همین ارز چهارهزارو ۲۰۰ تومانی که به ۲۵ کالای اساسی اختصاص و در ادامه به هفت قلم کالای اساسی تقلیل یافت، بستری برای رانت ۹۰۰ هزارمیلیارد‌تومانی از سال ۹۷ تا پایان ۱۴۰۰ ایجاد کرد که این مبلغ تقریبا معادل انواع یارانه‌هایی است که دولت در یک سال پرداخت می‌کند؛ اما سهم اقشار آسیب‌دیده از این یارانه چقدر است؟»

موضوعی که به دلار جهانگیری شهرت یافت و همین روزنامه ها فردای روز اعلام این خبر از سوی اسحاق جهانگیری معاول اول دولت روحانی وی را ناجی اقتصاد کشور خواندند اما این موضوع به زائده و غده سرطانی اقتصاد بدل شد که دولت رئیسی برای زدودن آن متحمل سختی بسیاری شد. هر چند اصلاح طلبان در این حوزه با گرانی‌های ناشی از این جراحی اقتصادی بازهم دولت را تخریب کردن و از پشت پرده این گرانی‌ها و اصلاحات اقتصادی به سبب عملکرد بد اصلاحات چیزی نگفتند.

به هر جهت اصلاح طلبان این روزها در گرداب فسادهای خود گیر کرده اند و این فسادها جریان اصلاحات را بیشتر در اذهان عمومی تضعیف می‌کند. آنچه این جریان را دچار فرسودگی سیاسی کرده است نگاه کاملا تک بعدی انحصارطلبان قدرت در اصلاحات است و آنان فکر می کنند هر فسادی را می توانند با فضاسازی های سیاسی از ذهن و یاد جامعه پاک کرد اما جامعه با توجه به حساسیتی که روی این موارد دارد دیگر دچار انحراف فکری نمی شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.