حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت ×
از عاشورای ۶۱ تا عاشورای ۸۸
08 آگوست 2022 - 1:02
شناسه : 4311
بازدید 486
11

عاشورا و حماسة پر‌شكوه آن از جمله بنیادهای تردید‌ناپذیر نسیم حیات‌بخش مکتب اهل بیت علیهم‌السلام است. پديده‌اي كه همواره رمز و راز نيروي پنهان و آشكار شيعيان و آزادي‌خواهان بوده است. کیست که نتواند به حقانیت حماسه جاودان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام در عاشورای سال ۶۱ هجری قمری اعتراف کند و آن حماسه انکار‌ناپذیر […]

ارسال توسط : منبع : دفتر پژوهش‌های مؤسسه کیهان
پ
پ

عاشورا و حماسة پر‌شكوه آن از جمله بنیادهای تردید‌ناپذیر نسیم حیات‌بخش مکتب اهل بیت علیهم‌السلام است. پديده‌اي كه همواره رمز و راز نيروي پنهان و آشكار شيعيان و آزادي‌خواهان بوده است.

کیست که نتواند به حقانیت حماسه جاودان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه‌السلام در عاشورای سال ۶۱ هجری قمری اعتراف کند و آن حماسه انکار‌ناپذیر را الگو و الهام‌بخش مبارزات آزادیبخش طول تاریخ انقلابات بشریت نداند. اینچنین است که نام مبارک و مقدس حسین بن علی علیه‌السلام به عنوان
سالار شهیدان و سرور آزادگان جهان بر تارک برگ برگ صفحات تاریخ ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی درخشیده و می‌درخشد.
تحسین و تعظیم در مقابل حماسه حسینی قرن‌هاست که مرزها و سرزمین‌ها را درنوردیده و به قلب تمامی انسان‌های مبارز و آزاده راه یافته است، گویا که این نقل قول حضرت حسین بن علی‌(علیه‌السلام) در دل و جان همه آنها نفوذ کرده که: «اگر دین ندارید، آزاده باشید»
قدرت اين رمز و راز آن چنان است كه دشمنان اسلام را هميشه در حيرت و شگفتي و سردرگمي فرو برده است. از همين روی، این دشمنان، به ويژه کانون‌های جهان وطن صهیونیستی و نظام سلطه جهانی همواره بر آن بوده‌اند تا این حماسه ماندگار تاریخ را تحت شعاع فتنه‌گری‌های خود قرار دهند.
در ادامه همین رویه، فتنه‌گران پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری که قانون و رای مردم را نپذیرفته بودند، پس از ۶ ماه آشوب و اغتشاش، بازهم با چراغ سبزهای متعدد و هدایت گام به گام محافل وابسته خارجی، ابتدا در روز قدس سال ۸۸ که بایستی روز حمایت از مردم مظلوم فلسطین و لبنان و محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی باشد، به میدان آمدند و شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» را سر دادند، سپس روز ۱۶ آذر یعنی روزی که موسوم به روز دانشجو است، به خیابان ریختند و شعار «جمهوری ایرانی» را مطرح کردند، بعد از آن، در روز تاسوعا نیز حرکات مذبوحانه‌ای انجام داده و در برخی نقاط بالای شهر تهران، سر و صدایی به راه ‌انداختند اما قرار اصلی‌شان با دستور محافل خارجی، روز عاشورا بود تا هم حرکت نهایی خود را انجام داده و هم به سنت چندین قرنی جبهه شیطان،
عاشورای حسینی را تحت تاثیر آشوب‌های خود قرار دهند.
رسانه‌های زنجیره‌ای بیگانه شب عاشورای سال ۱۳۸۸، این گونه زمینه و اذهان را برای اغتشاش فردایش، آماده کردند. به برخی از غوغاسالاری این رسانه‌ها توجه کنید:
سیاوش اردلان- بی‌بی‌سی فارسی- ۵ دی ماه ۱۳۸۸:
«… اتفاقات روز تاسوعا در مقابل آنچه که فردا قرار است به وقوع بپیوندد، بسیار ناچیز است. تظاهرات و به خیابان آمدن‌های امروز صرفا تمرینی برای تظاهرات روز عاشورا بوده است…» ۱
تلویزیون العربیه (وابسته به خاندان آل‌سعود)- ۵ دی ماه ۱۳۸۸:
«… روز اصلی، فردا روز عاشوراست. فردا تظاهرات گسترده‌ای در تهران برگزار خواهد شد و فردا روز مهمی است…» ۲
علیرضا نوری‌زاده (ضد انقلاب فراری) از تلویزیون العربیه آل‌سعود:
«… برای فردا که روز عاشوراست‌، احتمالا تظاهرات گسترده‌تری در تهران اتفاق خواهد افتاد… فردا شعارهای شدیدتر و شفاف‌تری برای تغییر نظام در ایران سر داده خواهد شد…. فردا روز مهم و سرنوشت‌‌سازی در حرکت مخالفین خواهد بود، فردا شاهد شعارهای جدیدی خواهیم بود. همه کسانی که با نظام مخالف هستند، الان موسوی، کروبی و خاتمی را به عنوان نماد مخالفت با نظام قبول دارند…» ۳
۶ دی ماه ۱۳۸۸، عاشورا بود و هر آزاده و جوانمرد، ماتم گرفته قلب پرخون و صبور
حضرت زینب سلام‌الله علیها و اهل بیت حضرت امام حسین علیه‌السلام بود. اما در عاشورای ۸۸، فتنه‌گران درست همانند آنچه سپاه عمر بن سعد و مزدوران یزید و ابن زیاد و شمر و ملعون‌هایی همچون حرمله و خولی و سنان در ۱۰ محرم سال ۶۱ هجری انجام داده و به چادرهای داغداران شهدای کربلا یورش برده بودند، انجام داده و به عزاداری و عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام حمله کردند و خیمه‌ها و تکایای عزاداری را به خاک و خون کشیدند، دست زدند و سوت کشیدند و آنچه سال‌های سال به صورت عقده در دل خود و اربابانشان مانده بود را داد زدند و بر علیه عمود خیمه انقلاب شعار دادند…
۶ دی ۸۸ مصادف با ۱۰ محرم، عاشورایی دیگر بود. روزی که عزاداران حسینی در تهران و سایر شهرها پس از یک دهه سوگواری و بر سر و سینه زدن در عزای سالار شهیدان عالم، به سبک و سیاق هر سال به اوج این مراسم می‌رسیدند. اما عاشورای سال ۱۳۸۸، با مراسم سال‌های گذشته در ایران تفاوت بسیار داشت.
از ساعات اولیه روز ۶ دی ماه ۱۳۸۸در حالی كه اكثر مردم تهران به عزاداری در مساجد و تكایا مشغول بودند، دسته‌هایی از فتنه‌گران متشکل از جمعی اراذل و اوباش ابتدا در خیابان آزادی تجمع كرده و سپس به‌طرف میدان انقلاب، میدان ولی عصر و چهارراه كالج به راه افتادند.
این افراد آشوب‌طلب و قانون‌ستیز ضمن سردادن شعارهای ساختار‌شکنانه از جمله «مرگ بر اصل ولایت فقیه» که دستور آن نیز شب عاشورا توسط سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی صادر شده بود؛ به اماكن دولتی، تاسیسات شهری، رهگذران دارای ظاهر شرعی و هر پدیده‌ای كه رنگ و بوی اسلام داشت، یورش بردند.
فتنه‌گران در عاشورای ۸۸ برای حرمت‌شکنی از هیچ حرکت شنیعی چشم‌پوشی نکردند؛ مثلا در خیابان آزادی تعدادی از اراذل و فواحش به خدمت گرفته شده توسط فتنه‌گران، اتوبوس شركت واحد حامل یك روحانی را متوقف و مقابل چشمان حیرت‌زده مردم عزادار، اعمال غیر اخلاقی و منافی عفت انجام دادند.
فتنه‌گران در خیابان انقلاب، ماموران پلیس را محاصره و ضمن خلع سلاح، آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند، همچنین تعدادی از آشوب‌طلبان اجیر شده در خیابان آزادی یك جوان رهگذر كه ظاهری مذهبی داشت را محاصره کرده و پس از ضرب و شتم وی در اقدامی ناجوانمردانه و غیراخلاقی او را برهنه كردند.
البته اقدامات شنیع و سخیف فتنه‌گران تنها به موارد فوق منحصر نشد و این هنجار‌شکنان در ظهر عاشورا در حالی که عزاداران یکی از هیئت‌های مذهبی در حوالی خیابان جمهوری اسلامی به تأسی از مولای مظلومشان در حال اقامه نماز ظهر عاشورا بودند، آنان را سنگ‌باران کردند!
تخریب نمادهای مذهبی و آتش زدن ایستگاه‌های صلواتی که مزین به آیه‌های قرآن و ادعیه و احادیث بود از دیگر اقدامات فتنه‌گران در عاشورای ۸۸ بود که پخش تنها گوشه‌ای از آنها از طریق رسانه ملی، خشم مردم ایران را از هر مذهب و قومی برانگیخت و همچنین ماهیت پلید فتنه‌گران و سران فتنه را برای تمام ایرانیان آشکار کرد.
طرفه آنکه یکی از سران فتنه، در اطلاعیه‌ای که برای حوادث عاشورای ۱۳۸۸ تهران صادر کرد، این آشوبگران گستاخ و پلید را «مردمی خداجو» اعلام نمود!
حوالی ظهر، اخبار آشوب‌های تهران به تعدادی از هیئت‌های مذهبی نزدیك محل‌های وقوع حوادث فوق رسید و باعث شد مردم، عزاداری‌ها را رها كرده و برای مقابله با آشوبگران راهی خیابان‌های مركزی تهران شوند. به تدریج با حضور اعضای هیئت‌های مذهبی و عزاداران در محل اغتشاشات، آشوب‌طلبان و فتنه‌گران از خیابان‌های اصلی متواری شدند.
به دنبال این حرکات که هر روز در جامعه، بحران تازه‌ای ایجاد کرده و هر زمان، فتنه ایجاد شده پس از انتخابات دوره دهم ریاست جمهوری را عمیق‌تر می‌کرد، رسانه‌های زنجیره‌ای بیگانه نیز غوغای این میدان را تشدید نمودند. یکی از رسانه‌ها در روز بعد از عاشورای ۸۸ گفت:
«… تنش در ایران به اوج خود رسیده است. تنش در ایران از ۶ ماه گذشته به این طرف، بسیار افزایش یافته…»
مجری تلویزیون العربیه‌(رسانه وابسته به خاندان آل‌سعود)، اغتشاشات فتنه‌گران در تاسوعا و عاشورای ۸۸ این‌گونه گزارش داد:
«… حوادث تاسوعا و عاشورا در ایران، بیانگر تجدید بحرانی است که نظام اسلامی با آن مواجه شده است… اوضاع ایران به سوی انقلاب در حرکت است…»
همچنین کارشناس شبکه فاکس نیوز در برنامه‌ای خبری با نمایش تصاویری از اغتشاشات و آشوب‌های عاشورای ۸۸ در تهران از مهمان خود پرسید:
«… ما شاهد قیام هستیم، نظر شما چیست؟
جان فاند، کارشناس سازمان سیا پاسخ داد:
… رژیم ایران به شدت سردرگم شده است. تظاهرات در حال گسترش یافتن در سراسر کشور است…»
همچنین مسعود رجوی (سرکرده منافقین) در این روز پیامی فرستاد که در اغلب رسانه‌های زنجیره‌ای پخش شد. در آن پیام آمده بود:
«… این پیام مریم است که می‌توان و باید بر این رژیم غلبه کرد. بله، بله نترسید، ما همه با هم هستیم…»
فتنه‌گران به دنبال طرح این شعار از سوی سرکرده گروهک تروریستی مجاهدین خلق، همین شعار را در تظاهرات و اغتشاشات خود مطرح ساختند و به تدریج این شعار در میان تمامی اقدامات تخریب‌گرانه فتنه‌گران گسترش یافت و همین موضوع، نشانه‌ای بر این بود که شعارهای فتنه‌گران از کجا طراحی و در میان آنها پمپاژ می‌شود.
اما این برنامه و طرح سیستماتیک که دهها میلیون دلار برایش هزینه و سرمایه پیش‌بینی شده بود
(و چنین میزان هزینه و سرمایه‌ای در مجموعه بودجه‌های محرمانه سازمان CIA بی‌سابقه بود)، نتوانست به مقصد و مقصود برسد. چراکه قدرت نفوذ و تاثیر حماسه جاودان عاشورای حسینی پس از گذشت قریب به ۱۴۰۰ سال در میان مردم آزادیخواه و عدالت‌طلب ایران آنچنان بود که همه نقشه‌های دیرین کانون‌های استعماری را نقش برآب ساخت.
زیرا خونی که در عاشورای سال ۶۱ هجری در صحرای تفتیده کربلا جاری شد، آنچنان در سال ۱۳۸۸ جوشید که تنها ۳ روز بعد، مردم عاشورایی و ولایتمدار ایران را در اهانت به ساحت سالار شهیدان به خیابان‌ها آورد و طومار فتنه‌گران ۸۸ را برای همیشه درهم پیچید.
__________________________
۱- مجموعه مستند «رمز عملیات»- قسمت دوم: کودتای مخملی- پخش شده از شبکه دوم سیما-
۹ دی ماه ۱۳۹۳ ۲- همان ۳- همان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.